ONTMOET DE MAKER
ATELIER VAN ROSA
Tierelantijntjes, veel roze, kant, gouden spiegeltjes en heel veel klei. Dit is een korte samenvatting van het mooie atelier van Rosa. Op een veel te koude dag, misschien wel de koudste dag van afgelopen winter, ben ik als samenwerkingsproject samen met Jamie van James en Co naar het mooie Culemborg afgereisd.
Via een landweggetje op een landgoed middenin een rustig natuurgebied kwamen we bij een grote schuur waar we een kijkje mochten nemen bij Rosa haar atelier. We werden warm ontvangen met een kop thee en bij de houtkachel en keken onze ogen uit. Naast de verschillende werktafels, kasten vol met gipsmallen en potjes met gereedschappen viel mijn oog direct op de wand vol inspiratievoorwerpen. Want Rosa houdt van overdaad, veel kant en zijde met een knipoog naar vervlogen tijden.
De weldaad uit de Franse 18eeuwse kunstgeschiedenis is een groot inspiratiebron voor de porseleinen sieraden die Rosa ontwerpt. Een intensief werkproces van ontwerpen, boetseren, afbakken, glazuren, weer afbakken van één enkel sieraad is enorm tijdrovend. Iedere keer is het weer spannend of de sieraden heelhuids uit de oven komen, of de kleuren en vormen juist zijn.
Rosa werkt met zoveel liefde en toewijding aan haar vak, dát is wat ik vastleg in een persoonlijke bedrijfsreportage.
ONTMOET DE MAKER
ATELIER VAN ROSA
Tierelantijntjes, veel roze, kant, gouden spiegeltjes en heel veel klei. Dit is een korte samenvatting van het mooie atelier van Rosa. Op een veel te koude dag, misschien wel de koudste dag van afgelopen winter, ben ik als samenwerkingsproject samen met Jamie van James en Co naar het mooie Culemborg afgereisd.
Via een landweggetje op een landgoed middenin een rustig natuurgebied kwamen we bij een grote schuur waar we een kijkje mochten nemen bij Rosa haar atelier. We werden warm ontvangen met een kop thee en bij de houtkachel en keken onze ogen uit. Naast de verschillende werktafels, kasten vol met gipsmallen en potjes met gereedschappen viel mijn oog direct op de wand vol inspiratievoorwerpen. Want Rosa houdt van overdaad, veel kant en zijde met een knipoog naar vervlogen tijden.
De weldaad uit de Franse 18eeuwse kunstgeschiedenis is een groot inspiratiebron voor de porseleinen sieraden die Rosa ontwerpt. Een intensief werkproces van ontwerpen, boetseren, afbakken, glazuren, weer afbakken van één enkel sieraad is enorm tijdrovend. Iedere keer is het weer spannend of de sieraden heelhuids uit de oven komen, of de kleuren en vormen juist zijn.
Rosa werkt met zoveel liefde en toewijding aan haar vak, dát is wat ik vastleg in een persoonlijke bedrijfsreportage.
BEKIJK MIJN WERK VAN ANDERE MAKERS
ONTMOET DE MAKER
ATELIER VAN ROSA
Tierelantijntjes, veel roze, kant, gouden spiegeltjes en heel veel klei. Dit is een korte samenvatting van het mooie atelier van Rosa. Op een veel te koude dag, misschien wel de koudste dag van afgelopen winter, ben ik als samenwerkingsproject samen met Jamie van James&Co naar het mooie Culemborg afgereisd.
Via een landweggetje op een landgoed middenin een rustig natuurgebied kwamen we bij een grote schuur waar we een kijkje mochten nemen bij Rosa haar atelier. We werden warm ontvangen met een kop thee en bij de houtkachel en keken onze ogen uit. Naast de verschillende werktafels, kasten vol met gipsmallen en potjes met gereedschappen viel mijn oog direct op de wand vol inspiratievoorwerpen. Want Rosa houdt van overdaad, veel kant en zijde met een knipoog naar vervlogen tijden.
De weldaad uit de Franse 18eeuwse kunstgeschiedenis is een groot inspiratiebron voor de porseleinen sieraden die Rosa ontwerpt. Een intensief werkproces van ontwerpen, boetseren, afbakken, glazuren, weer afbakken van één enkel sieraad is enorm tijdrovend. Iedere keer is het weer spannend of de sieraden heelhuids uit de oven komen, of de kleuren en vormen juist zijn.
Rosa werkt met zoveel liefde en toewijding aan haar vak, dát is wat ik vastleg in een persoonlijke bedrijfsreportage.
ONTMOET DE MAKER
ATELIER VAN ROSA
Tierelantijntjes, veel roze, kant, gouden spiegeltjes en heel veel klei. Dit is een korte samenvatting van het mooie atelier van Rosa. Op een veel te koude dag, misschien wel de koudste dag van afgelopen winter, ben ik als samenwerkingsproject samen met Jamie van James& Co naar het mooie Culemborg afgereisd.
Via een landweggetje op een landgoed middenin een rustig natuurgebied kwamen we bij een grote schuur waar we een kijkje mochten nemen bij Rosa haar atelier.
We werden warm ontvangen met een kop thee en bij de houtkachel en keken onze ogen uit. Naast de verschillende werktafels, kasten vol met gipsmallen en potjes met gereedschappen viel mijn oog direct op de wand vol inspiratievoorwerpen. Want Rosa houdt van overdaad, veel kant en zijde met een knipoog naar vervlogen tijden.
De weldaad uit de Franse 18eeuwse kunstgeschiedenis is een groot inspiratiebron voor de porseleinen sieraden die Rosa ontwerpt. Een intensief werkproces van ontwerpen, boetseren, afbakken, glazuren, weer afbakken van één enkel sieraad is enorm tijdrovend. Iedere keer is het weer spannend of de sieraden heelhuids uit de oven komen, of de kleuren en vormen juist zijn.
Rosa werkt met zoveel liefde en toewijding aan haar vak, dát is wat ik in beeld breng bij een persoonlijke bedrijfsreportage.